Trajekt byl v pohodě.Iránci vytáhli varhany a spustili nějaký hity.Zavčasu jsme se rozvalili na trojsedačkách a tak jsme dospali deficit z předchozí noci. Ráno okolo 9té přistáváme v Bandar Abas a začíná zlý sen.Úřady razítka,peníze,úřady a nakonec po 12hodinách tvrdé práce a tahanic se dozvídáme, že musíme mít dočasnou Iránskou spz.Zdá se nám to jako blbost,ale v noci už nic nezmůžeme. Jsme tedy v situaci,že musíme vzít zaplivaný hotel s nepříjemnou obsluhou ,který nám pomohla najít učitelka angličtiny.Zítra snad konečně vypálíme. Ráno jsem ještě dostal nápad zavolat na ambasádu a tam nám řekli,že nic o značkách neví.Loučíme se tedy s učitelkou a jedeme vstříc vedru směrem na Lar a dál rozeklanými horami na Schiraz,abychom večer po 680km zakempovali u Persepolis.Úmorné vedro vystřídalo příjemné podnebí 1700mnm. Táboříme na tajno kousek od starobylého města na polní cestě a doufáme ,že bude klid,jelikož vojáci z ostrahy měli předtím nepříjemné otázky. Je neuvěřitelné,že včera jsme se pekli a dnes v noci jsme zapínali spacáky.Ráno jsme bohatě posnídali a vydali se na prohlídku největší Iránské památky. Bylo fajn ,že jsme si přivstali,jelikož tu nebylo moc lidí.Město to muselo být nádherné a nebýt v roce 330 př.n.l.Alexandra Velikého,který jej vyplenil,mohlo být do dnes. Návštěvu určitě za vstupné 5kč.doporučuji. Za doprovodu neodbytné policie jsme navštívili místo Lost Paradise,ale bylo tam hodně lidí a ještě nás natáhli za jídlo.Pro Iránce je tato říčka v horách asi top atrakce, ale naší Vydře se nevyrovná ani za mák.Po troše bloudění jsme konečně na správné cestě a škrábeme se do hor do města Iasuj,odtud máme v plánu přejet paso 3200mnm. Poubes do takové výšky nesmí a tak jede oklikou.Ta pravá cesta začíná městem Isakht.Pak už asfaltový stoupák s přibývajícím sněhem.Na vrcholu jsou 3m.bariéry a dolů prašná klikatá cesta.Už se smráká a začíná pršet. Povrch je kluzký a viditelnost špatná.Nakonec se nám sjet podařilo,Martina však již dnes neuvidíme.Je příliš daleko ,abychom ho za tmy hledali a tak nocujeme ve 2400mnm v kamení a bodlácích.Nad horou se blýská a tak dáváme na stany poprvé i tropika. Noc byla chladná.Je 7.00 a záhy je nám jasné,že tyhle terény bychom za tmy nezvládli.Lukášovi spadl řetěz a Zbyněk poslal svou 12ku na hranici strže.Cesta do Khafru byla i přes svou nebezpečnost to nejlepší ,co jsme zatím v Iránu jeli.Výhledy na zasněžené vrcholky a řeky v údolí za ranního rozbřesku byl opravdu zážitek. Snídáme okolo 10té v Semiromu,ale Martin už tu není.Psal,že se vydal do Isfahanu.Zahajujeme stíhací jízdu,ale 30km před cílem Rendovi ve 120ti uchází zadní kolo a pohled na kmitající motorku nebyl nic pěkného.Naštěstí to ustál a my opravujeme provizorně 5cm prořízlé pneu flastrem a amerikou. Poubes už nás netrpělivě vyhlíží a v pneuservisu zatavují pryž profesionálně.Snad vydrží,náhradní gumy nevezeme.Hotel máme luxusní a jdeme do města. Procouráme Imám squere,pokecáme s pěknou Iránkou a jdeme na kutě. Dopoledne prohlídka města a pak na sever do překrásných hor a průsmyku Charry ve výšce 2840.Jídlo v dost dřevité vesnici a anabáze s policií,která nás odvlekla na stanici a snažila se nám vnutit,že je to pro naše dobro.Protokol jsme jim podepsali vtipnýma hláškama a jedeme hledat nocleh. V noci nás vzbudila bouřka a ráno je nutné se přiobléci .Pokračujeme dalších 200km pěknými horami a čumíme na nomády jak bídně si tu žijou. Navštívili jsme pyramidu Chogha zambil z doby Mezopotámie a úmornému vedru se snažíme ujet dost rychlou jízdou,která neunikla místní policii.Tahanice vyústily v pokutu 1000000riálů na hlavu a přesun do banky pod policejním doprovodem.Banka je kapitola sama o sobě. Kurz vytahují z kapsy a kreditky neznají. Dav lidí se srotil a nám není do zpěvu.Policajtům však také ne,kdyby tušili jak je budeme prudit,asi by nás nechali být. Drtíme ještě asi 100km a táboříme na pěkné pastvince.Na hranice to máme ještě 1000km a nemáme prachy.To je tady největší problém.Dolary nikdo nechce. Renda přezul gumu ,co zaplaťpámbuh koupil v Isfahánu.Předešlá oprava vydržela pouze 500km.Měl to kluk v nose .Nedal na moje kecy,že teď co veze náhradní už určitě ani nepíchne.