Syrie 2008

SMS-ky od "Poubese" z cesty na / po Sýrii... :

11.4. 2008 20:30

"Praho, loučíme se s Tebou" a vyrážíme směr užívat dobrodužství! Tak zněla slova Poubese do telefonu, kdy mi hlásil, že už je posádka usazena v kamionech a již za Prahou. Dnes je v plánu projet Brno, odstavit vozy v Hodoníně, pořádně nabrat síly a ráno vyrazit za hranice

SMS 01 - 20:53 - 11.4.2008

Právě teď opustila čtveřice motorkářů a 2 Defendristé jedoucí ve třech kamionech Prahu. V útrobách jednoho z nich se skrývá Defender, BMW 1150 GS, 1150 Adventure, KTM 990 a KTM 950. Dnešní cíl je pivko u Hodonína. Váš Poubes.

SMS 02 - 19:15 - 12.4.2008

Jsme v Rumunsku. Už mám 2 zářezy na pažbě. Jedna ohnutá značka a jedna sestřelená lampa při vyjíždění z rada (nevím co to má být). Ani o jedné maškarádě jsem nevěděl, ale kluci vzadu z toho měli děsnou prču.

SMS 03 - 21:08 - 12.4.2008

Právě jsme ukončili opravu prasklé hadice. Přeřízli, vložili ořech z goly, zapáskovali, dolili vodu a blížíme s k Aradu.

SMS 04 - 20:20 - 13.4.2008

Dnes jsme si vychutnali jízdu kamionem přes Rumunsko. Serpentiny, kopce, povozy, díry. Mě se uvolnila motorka a trochu zdeformoval chránič ruky. Jsme v BLR a míříme do průsmyku velká šipka.

SMS 05 - 15:19 - 14.4.2008

Opuštíme hranice a vjíždíme do Turecka. Standa při tlačení přejel Turkovi vlek na auta a prořízl gumu. Motorky jsou v BLR a za chvíli se pro ně pěšky vracíme.

SMS 06 - 8:48 - 15.4.2008

Ahoj děcka, včera jsme při přejezdu na motorkách potkali p. Benkeho na BMW. Neměli jsme čas ho pozdravit. Tureckem jsme nadšeni, dálnice, čisto a pořádek. Pro kamioňáky dobrý, ale na motorce bych to jet nechtěl. To raději cestou necestou, polem nepolem za svou nevěstou svým malo-BMW. Dnešní cíl? 400 km před Sýrii.

SMS 07 - 13:53 - 16.4.2008

Po dojezdu včerejší etapy proběhl u kamiónů seznamovací večírek, čímž se ztenčili zásoby piva a kořálečky na polovinu. Míjíme Adanu a blížíme se k hranicím Sýrie.

SMS 08 - 20:27 - 16.4.2008

Uléháme na hranici se Sýrií - naposledy do postele kamiónu. Zítra ven motorky a začne procedura. Pojištění, karnet atd. Cíl je největší křížácký hrad Crack de Chavaliere

SMS 09 - 20:05 - 17.4.2008

Obstrukce na hranici se protáhly a docela prodražili. Karnet a pojistka na hlavu cca.: 110 dolarů. Stihli jsme citadelu Saman a pocourali jsme v Hamá. Pojedli jsme kebab. Lidi jsou super. Bivakujeme v mandlovém sadě.

SMS 10 - 23:09 - 18.04.2008

Pozdravujeme i z Damnašku. Mumraj jak o pouti. Dnes jsme prolezli největší kiřižácký hrad - jméno si najděte aspoň se v práci nebudete nudit. Dálnice je skvělá - adrenalínek. Teď už čistí popíjíme pivko.

SMS 11 - 19:00 - 19.04.2008

Dnes náročný den. Pod samopalem vykázáni z Gol. výšin. Mont Hermon tedy nezdolán. Večeříme v Sheik Mishkyn. Míříme na východ k hranicím Iráku do pzemí Mezopotámie.

SMS 12 - 22:28 - 19.04.2008

Vyvrcholení dnešního dne blbce. Kuba se srazil s neosvětleným motocyklistou, který je s vážným zraněním v nemocnici. Takže jsme zase zavření. Zítra proběhne soud!

SMS 13 - 23:16 - 19.04.2008

Nehoda byla hnus. Hned se shromáždili lidi a někteří měli zbraně. Ujal se nás člověk, kteřý žil v Jugoslávii. Kuba není OK. A jak dopadne soud?? uvidíme..

SMS komunikace ohledne nestasne nehody 20.4.2008:

9:36

Martin mě žádá o zaslání kontaktu na ambasádu v Damašku. Zasílám mu kontakty.

15:26

Vznáším dotaz, zda se dovolali na velvyslanectví a jak to dopadlo. Velvyslanec už tu byl. Kubu odvezli do vězení a auto zajistili. Je to v pr.... Musíme ho tu nechat..

15:30

Opětně vznáším dotaz, jak je reálné pomoci z Prahy.. Marťa netuší... prý více kontaktů o to lépe..

SMS 14 - 15:54 - 20.04.2008

Situace, která nevypadala zprvu vážně je napjatá. Kuba zadržen do vyřešení. Jirka počká s autem na něj. My ostatní musíme opustit do středy Sýrii. Končí nám karnet.

21.04.2008 7:30 Takže:

Jirka s Kubou a Defenderem zůstnaou do vyřešní případu v Damašku. My, na motorkách jsme v As Suweida a čeká nás 400km pouští bez benzínu do Palmyry. (Jen pro info: psala jsem na syrskou ambasádu v Čechách, zároveň jeden z Vás kontaktoval ministerstvo zahraničí) Vzhledem k častým vašim dotazům, pro informovanost, jakmile obdržím jakoukoliv zprávku, ihned dávám k dispozici. Úmyslně jsem nechala kontakty veřejné, takže nyní můžete všichni reagovat. Všechny zpětné informace od vás ihned píšu klukům (per sms).. Viz níže přeposílám e-mail od Jardy, kterému, i za kluky , děkuji za jeho ochotu!! Ivoši, níže už je asi zřejmé vše.. Volal jsem dnes na ministerstvo zahraničí, bylo mi řečeno, že záznam o nehodě tam už mají a jestliže jsou v kontaktu s velvyslanectvím, pak je vše vpořádku a více udělat nemohou. Bylo by to zasahování do suverenity cizího státu. Tudíž tady už více udělat nemůžeme, musíme všichni počkat, jak dopadne soud a držet palce Kubovi. Jarda Kontaktoval jsem ještě kamaráda, který byl se sborem v Sýrii, měli tam velký úspěch a mají nějaké kontakty asi na tamní ministerstvo kultury, či co tam vlastně mají. Tohle mi napsal: " Český konzulát udělá stoprocentní maximum, Syrskou stranu nelze ovlivnit, pokud je to v rozsahu pravomoci Damašku, je to nejlepší možnost." Jarda

SMS 14 - 13:47 - 21.04.2008

S naloženýma motkama jsme projeli kamením a pískem. Lehce jsme zakufrovali a na asfaltu najeli 20km od hranic s Irákem. Jen pustina amy. Dochází benzín, snad vydržíme k pumpě. Palmyra 200km. Doufáme, že Kuba už bude brzy venku a že se záhy opět setkáme. Děkujeme všem za podporu. I psychiskou!

SMS zpráva od Jirky Holuba:

"Děkuju moc, je to jen boj o penize, v podstatě vydírání, aby Kubu pustili."

SMS 15 - 21:07 - 21.4.2008

Čau, po průjezdu pouště nás doprovodill ostrý boční vítr s letícím pískem do Palmzry. Tady jsme si vzali hotel a konečně dali sprchu. Takže na chvíli přestaneme smrdět. Zítra proběhne další soud s Kubou jehož by se měli zúčastnit zástupci naší ambasády. Doufám, že se celá věc konečně dořeší a že se s klukama v Turecku setkáme. Chci na ně počkat i za cenu pozdního příjezdu. Dnešní den byl úžasný a moc jsme si ježdění v terénu užili. Jen v sobě pořád máme stín Kubova případu. Posíláme nějaké foto. Poubes

SMS 16 - 14:53 -22.04.2008

Zítra je Kuba volný. Auto už je k dispozici. My jsem za Eufratem. Dnešní offroad se podepsal na stavu motek. Potkáme se v Turecku.Doufám. Je děsné vedro. JUPÍ!!

SMS 17 - 14:54 - 22.4.2008

Tak jsem si dal k snídani olivovou polévku s fazolema, že nevíte jak to dopadlo? Spíme u jezírka asi 150 km od Qaumishli, vychodní hranice do Turecka. Pocestujeme a počkáme na Kubu. Chybí nám a taky jeho zásoby v autě, bo už nemáme prachy. Tedy Syrské. Sbírku ještě dělat nemusíte.

SMS 18 - 19:01 - 23.04.2008

Tak co lidi, ještě vás to bere? Nás už zase jo. Kuba je totiž venku. My motorkáři jsme už v Turecku u jezeraAta Turk Baraji. Hranice v klidu, jen přívoz nám zrušili - takže zajížďka. Motorky trošku polámané, leč plně pojízdné. Pivo Efez je nám odměnou. Zítra se snad všichni setkáme a začne cesta zpět na západ.

SMS 19 - 19:11 - 23.04.2008

Jo abych nezapomněl na 70sátce nás změřili 120. Oficiálně 300 dolarů, usmlouváno na 60 dolarů.

SMS od Jirky Holuba:

Doslovný přepis: ="200km na tur. hranice, někde v tur. se setkame s kluky."= konec citátu.

SMS 20 - 6:29 - 24.04.2008

Je krásné ráno. Poubes spravuje na tý svojí vráně výfuk a kluci v defíku čučí v Aleppu bo nemají ropu. Fakt děti štěstěny. No aspoň dopíšu deník a vykoupeme korpusy.

Nejnovější SMS od Jirky Holuba:

Prosím, pošli mi číslo na naši ambasádu v Turecku, kluky sebrali vojáci... Našel jsem čísla na netu, a poslal mu je, nevím, jsou-li funkční: Ankara: 0090312406-56139 Istanbul gen. konzulát: 00902122329046 A poslal žádost o pomoc na: ankara@embassy.mzv.cz Jirka mi volal, kluky sebrali při tankování na pumpě, někde v okolí KAHARAMANMARASu. Neví se určitě, zda to byli vojáci, nebo policie. Takže blbé události pokračují dále, uvidíme, jak to bude pokračovat a jestli ambasáda v Turecku zafunguje jako ta Syrská.

SMS 21 - 15:21 - 24.4.2008

Tak nás pro změnu zadržela turecká armáda se sapíkama u pumpy ve městě potom, co jsme přejeli hory po bílých cestách. Už nám to začíná vadit. Čekáme na velitele.

SMS 22 - 17:34 - 24.4.2008

Vysvětleno. Spletli si nás s černými archeology. Ale bylo to nepříjemný. Snad se do večera setkáme s klukama. sme utahaný, ještě jsme nejedli.

SMS 23 - 19:19 - 24.4.2008

Myslím, že výstižné heslo výpravy je: do stresu se může dostat jen ten co v něm už dávno není.

SMS 24 - 00:46 - 25.4.2008

Zase jsme pohromadě. Je to pěknej pocit. Snad už je vše zlé pryč

SMS 25 - 18:20 - 26.4.2008

Dnes byl pěkný den. Ráno off road přes hory. Návštěva skalního města. Byvak pod jezerem Tuzgol. Taky sprchlo, vítr jako kráva. Policia nětu.

SMS 26 - 19:14 - 27.4.2008

Bivakujeme na vrcholku náhorní plošiny. Na jedne straně zlověstné mraky, nad hlavou Velký vůz. Plný žaludek, pivečko a panáček whisky. Ve spacáčku teplo a tiše hrají Led Zeppelin. Snad jenom sex je někdy víc. Takže Bohu dík a dobrou noc! Máme za sebou Ańalovy hory. Večer jsme zmokli a je nám kosa (1cm) dneska už tu mrtvou pani asi vyhrabem.

SMS 27 - 19:22 - 28.4.2008

Zdravíme z Yuananistanu. Zmrzlí a promáčení jsme to dnes natáhli až do Řecka. Čekáme na Defíka. Dnes noc v penzionu. Je nutné se odsmrdět a zkulturnit.

SMS 28 - 18:29 - 29.4.2008

Načli jsme snad poslední poslední oříšek naší strastiplné pouti - země bývalé YU. Spíme v makedonských horách a zítra do Albánie. Díky všem za podporu a SMS-ky. Dosvidanja.

SMS 29 - 16:55 - 30.4.2008

Přejeli jsme Albánii k moři a zjistili, že jede trajekt do Terstu. To nás osvobodilo od průjezdu Chorvatskem. Zdar!

SMS 30 - 22:49 - 1.5.2008

Nechali jsme se důkladně prohlédnout italskými celníky, (pes přežil) a dnes nocujeme na okraji Lublani, je pěkně hnusně. Kuba

SMS 31 - 18:29 - 2.5.2008

A je tu závěr. Po drtivém hltání dálničních km jsme se v Rozvadově poplacali po ramenou a každý zvlášť uháněl k domovu. (doufám, že bez komplikací). Z vany děkuji za podporu a zdraví za všechny členy výpravy Pubes.

Sýrijská odysea.

Při promítání akce z Mongolska 2007 se mě Poubes lišácky zeptal jestli mám papíry na náklaďák.Odvětil jsem,že ano. No tak to bych pro Tebe něco měl na duben 2008.Akce spočívala v tom,že jeden podnikavý arab tady vykupuje starší tahače a najímá řidiče na převoz. Kouzlo bylo v tom,že motorky a doprovodný Defendr se naloží do chlaďáku a projet si kousek Arabského poloostrova a Turecko plus Balkán na cestě zpět je výzva,notabene když náklady budou částečně pokryty obnosem za převoz. Bylo smluveno a do akce jsme se pustili v sestavě: Martin Pouba KTM 950 Adv.Standa Tikal BMW 1150 Adv.Roman Šťastný KTM 990 Adv.a v Defendru Jakub Jablonský a Jiří Holub.No a na sebe nezapomenu Roman Sadílek Florian BMW 1150 GS.

10.4.2008

Tak snad mám všechno.No určitě ne,ale už mě nic nenapadá. Stres nabral v práci obludných rozměrů.Jako kdyby se na mě domluvili.Ještě jsem musel do Klatov do Osbe pro helmu,ale jsem spokojen,snad poslouží. Už se těším na zítřek až prásknu do koní a ucítím volnost a vůni cesty.Doufám,že ve zdraví projedem všech 11 zemí a za 3 týdny se setkáme s blízkými.

11.4.2008

V noci jsem toho moc nenaspal.Probudilo mě vědomí,že mám resty na motorce a tak jsem o půl 5 montoval kryt před světlo a uklidil v garáži.Vzal jsem psa na procházku a vpřed na Prahu. U Poubese už panuje čilý ruch.Balení, přebírání věcí a dolepování samolepek sponzorů. Ve 13hod.jsme na seřadišti v Líbeznici.Osaháváme si naše tiráky,svařujeme nájezdy a nakládáme stroje. Se Standou jsme si demokraticky střihli,kdože bude ten první kdo usedne za volant.Obavy byli na místě,protože já řídil naposledy Avii v roce 1992 a Standa Pragu V3S na vojně.Hurá Standa je "šťastný"výherce. V 19.00 vyrážíme na Brno.Po nesmělých začátcích si začínáme zvykat a Poubes lízl při výjezdu vrata. Okolo půlnoci jsme u Hodonína.2 pivka a do kanafasu.

12.4.2008

Snídáme na pumpě v bistru.Jedeme dál na Slovensko a Maďarsko.Začínáme se sžívat s naším 33tun těžkým a 17m.dlouhým Volvem FH12. Do pozdního oběda je vše ok.Při odjezdu z parkoviště zase Poubes olízl značku. Na Rumunských hranicích získávám plno nechtěných suvenýrů od neodbytných prodejců a Poubes se rozlízal naplno.Tentokrát to byla lampa.Ani to chudák nevěděl,že nám málem prolítla oknem. Asi 100km za hranicema máme první defekt.Prasklou hadici na Scanii opravujeme za použití ořechu z goly.Uléháme 300km před Bukureští.

13-15.4.2008

Řidič ten tvrdej chleba má-tak to můžu potvrdit.Spíme dost málo a hygiena taky prachbídná.Standa při popojíždění na Tureckých hranicích neodhadl mezeru a prorazil gumu na návěsu o přepravník aut. Turek se dožadoval 50euro za uraženou pozičku.Nakonec dostal 20.Gumu přehodili v servisu za 10euro. Tady na hranicích jsme byli nuceni vyndat motorky a defíka a dojít pro ně pak pěšky,abychom neplatili kauci.Na hranicích jsme zahlídli českou motorku,ale nebyl čas s řidičem posedět. Bospor a Istambul jedeme v noci tak vidíme prd.Jen děsná tlačenice na mostě.Dopředu už nám to jde dobře,ale couvání nic moc-spíš nic.

16.4.2008

V 18.15 místního času jsme konečně na hranicích Sýrie.V kamiónech jsme najeli 3300km.Další cenná zkušenost. Přechod je otevřen jen přes den.Je dobré prodat zbytek nafty místním,protože jinak Vám jí stejně v noci ukradnou! Večeříme v chlaďáku,klábosíme a popíjíme pivko.Jsme rádi,že jsme to zvládli se ctí.