Kyrgyzstán 2010

SMS-ky a Maily z cesty po Kyrgyzstánu ... :

2.7.2010

13:05 Dnes nemocnice, zlomenina a tromboza, takže návrat v hodině dvanácté!Roman

1.7.2010

22:03 silou vůle jak pro nás, tak pro techniku. Díky všem, kteří nás jakýmkoliv způsobem podporovali. Díky!!!!
00:02 Konečně jsme v Polsku, jsme hotový. Ukrajinci nás dnes dvakrát staěli, jednou chtěli pokutu za špinavý motorky, to jsme je odpálili. Podruhý zjměřli, umluveno na 200E za všechny tři. Do toho dvakrát stávkovala Poubesova motk. Takový pesrý den. Dobrou noc!

30.6.2010

19:30 Tak jsme to dotáhli na pl. hranici. chcije mi radan a olej z probroušenýho víka motoru.Noha toho má dost. Jede mi naroti dodávka

29.6.2010

18:00 Dnes Roman po týdnu od havárie opět na svém oři, dali jsme 530km a lágrujeme u Kyjeva, ještě, aby dorazily děvušky a budem happy hovada

28.6.2010

20:07 Nečekaně jsme na Ukrajině, Sadoch zatím stále v autě, zítra další pokus. Kuba má za sebou další trik. Slide jak vyšitej. Pokračujem zítra dál.

27.6.2010

20:12 Jsme v Rusku. 7 hodin na hranicích, dvakrát vše z auta ven. Museli jsme sundavat pod rentgen i rezervní kola na defíka. Po Poubesovi chtěl sundat i nádrže, nakonec nemusel. Sadílek sundal sádru, zítra zkusí jet.
8:12 Spíme před hranicemi na Ozinky. Ráno přejedeme do Ruska, konečně. Pivo nakoupeno za poslední peníze. Čekáme až zapadne slunce a udělá se lépe. Ochlazu se dnes 39stupňů

26.6.2010

18:00 Tak "konečně" zranění i třetího motorkáře! Krysa mě prokousla prst... Dnbes přes 40stupňů. Čekáme před ruskou hranicí.(Martin)

24.6.2010

15:00 Jsme v Aktjubinsku. Oslovla nás redaktorka místních novin a nabídla nám zajištění noclehu. Tak doufáme, že to bude lepší než ve stepi. Do RU nás pustí až v neděli, tak jsme si ještě museli vyěnit ty jejich prachy. Zdejší kultura vyhazování pádzných lahví, kde se dopíjí měla za následek defekt na Poubesovo stroji. Zdravím Luďáka, hodně práce bude na mém stroji. (Standa)

18:04 Cau, to ti musim napsat. Potkali jsme cestou nejaky kluky z Polska, ukazoval na motorce na napis jezdime.eu a rekl:"to znam." To jsem cumel zdravy Standa

13:47 Zdravim vsechny.Mam sadru a zejtra se chystam motorku Kubovz vzit.Diky nemu jsme v Aktjubinsku.Neni to tak strasny.Otocil jsem si nohu v kotniku.Vratil mi to tam chlapek na chodiku.Vsichni Vas zdravi. Mam sadru,ale diky Kubovi pokracujem dal.Ja jedu v aute.Zitra to ale vezmu.Otocil jsem si nohu v kotniku.Nez mi to tam chlapek na chodniku vratil chodil jsem jak Caplin.Bolest neskutecna.Dikz vsem za podporu.Sadilek

22.6.2010

21:08 Jest-li někdy X-Treme, tak dnes. Dosáhli jsme s Romanem Aralu. Házeli motky do vyschlých řek, z těch pak vyjížděli, skákali přes duny. Touha je zázrak. Bphužel Sadoch skončil v nemocnici. Já čekám na policii špinavej jen s KTM. Je noc a jsem unavenej... Snad se brzy vrátí, ale na motku už ne. (píše Poubes)

20.6.2010

12:22 Nekontrolovatelný průjem z Íránu byl ukončen čtyřdenní tématální pauzou. Včerejší pivo-melouová přestřelka mě poslala zpět Martin
11:46 Pneu vyresil druhý pneuservis. Udělali jsme z něj bezdušovku. Špané přejetí křižovatky bylo vyřešeno úplatkem 10 dolarů. Cestou jsem si dali saunu, spíš kvůli sprše. Sprchovali jsem se ve věcechy abychom je také vyprali.Teplota neklesla pod 40stupňů, již vše suché. Poloha Kyzyl-Orda. Dostávají nás ukazatelé s km v tisících....

19.6.2010

17:41 Tak po šesté zouváme zadní Sadochovo pryž. Dojel 20 km po prázdným. Nevíme, co dělat. Je tma. Mužský žerou...
15:16 5xkrát jsme zouval zadní gumu. Nedaří se zalepit. Sedíme se Standou ve stepi a kluci jeli shánět servis. Mám dost 42 stupňů ve stínu.
5:26 Kazachstán nás přivítal bouřkou. Sotva jsme stihli přehodit celty přes stany. Doufám, že ná s to někam do rána neodplaví. Průjezd hranicemi nás stál úplatek 50 dolarů.

18.6.2010

10:47 Jsme na hranicích, vízum sice v Taskntu prodloužili, ale ne tak vývoz motorek. Chtějí je zabavit aza týden proběhne soud. nebo 100 dolarů pokutu, sepsat protokol na osobu. Voláme zastupitelství. Ach jo...

16.6.2010

17:40 Jupííí Uzbeci nám dali víza na další dva dny, takže nemusíme trávit další dny na hraničním pásmu, jsme v horách 60km od Taskentu a je po dešti a o 15C méně. Hovada

10:35 U defendra dnes praskla hnací hřídel. Pohybje se jen na zadní náhon a na uzávěru. Pokud podouží vízum, jedeme do hor a dál na sever. Pomalu zahajujeme návrat!
10:05 Za pár hodin nám končí uzb. vízum. Nyí na letišti v Taskentu s naším zastpitelstvím zkouíme na ciz. policii prodloužení. Líbáme

15.6.2010

18:04 Dnes prohlídka Samarqandu, konzultace s mnoha úředníky i neúředníky ohledně prodloužení uzb. víza. Ráno rychlý přesun do Taskentu na MZV, uvidíme....

14.6.2010

19:40 V Samarkandu úspěšně nalezen pivovar.Sládek Jarda Malkovský nás vřele přijal. Máme azyl i pivo značky Pulsar. Zítra prohlídka. Dík 1pěším
6:05 Buchara dobyta, kluci jsou na prohlídce, já mám dnes službu s průjmem, jediný, kdo se mu zatím zdárně vyhýbá je Standa. Večer se přiblížíme k Samarkanduzdar. Kuba

13.6.2010

12:15 Jsme v Uzbekistánu. Po opravě elektriky na KTM jedem na bucharu . Vedro 45 stupňů.

11.6.2010

Projeli jsme Karakum a stjíme před UZB. hranicemi. Vízum máme až za dva dny. Musíme počkat... Bude servis motoek. Kyrtgyzstán uzavřen, budou trouble. 44C. Průjem
oleg Alma-Ata: V Kyrgyzstánu, válka znovu. V oblasti BOZP extrémně pozici. Přemýšlejte o tom, zda jít do Kirgistan? Zahájení bude 16.června
7:00 Darvaza doyta. Nějaké pády v písku. Noční záběry super. 70l fuč

9.6.2010

13:35 Dnes od nás jiné zprávy nečekejte, o iránském půstu dnes asi už desáté pivo ve 43stupních v turkmenském Aschabadu
8:50 Projeli jsme Iránem, zkusili jse si lahůdku, průjezd Teheránem. Doprava šílená. Včera nám zavřeli hranice do Turkmenistánu přímoí před kolem. Přespali jsme na hranicích a dns jse překročili. Teď jsme v Aschabadu, zatím je 38stupňů, ale má se oteplit. Čekáme na Jamal.

5.6.2010

12:54 Zdárně se smažíme již dvě hodiny na íránských hranicích. Přibyla nám další hodina a dnešní cíl je Tabriz. Tur jsme zvládli na jedna a zdravíme všechny.

4.6.2010

19:00 Dnes nejtěžswí den 12 hodin horami KUrdistanu, výška místy 2300m.Ujeto 460km bez asfaltu. 250k k Íránu. Máme dost. UŽ vzpomínáme!
...dodatečně, ale přeci...fotečka

3.6.2010

17:35 Kluci děkují za vaše zprávy!! Koupel ve studeném horském potoce a pivko jediná možná činnost po dojezdu.
16:57 Jsme 3300km od domova, dnes spíme v nm 1700m a je tu nádherných 33C na východě Turecka, i íránským hranicím 700km,zatím vše klape. Všichni zaklepejte. Vaše hovada
4:12 Dostali jsme na cestu od známých dost alkoholu a sami si vezeme zásobu piva. S přibývajícími km stoupá i jeho spotřeba, bo se blíží hranice Iránu, kde bude odvykačka.

2.6.2010

18:08 Dnes výjezd v lijáku 200km nudy dálnice, přestalo pršet, vše na nás konečně uschlo. Projeli jsme krásný hory, nocujeme na idilickém místě u potoka, 30km západně od Corum. Teplota stoupla na 30 stupňů.

1.6.2010

16:52 Asi nás přivítala průtrž, jsme na kost...
10:35 Jsme úspěšně v Turecku. Gule Gule

31.5.2010

18:01 Dnes půldenní offroad v BG nar. park Vraca, pak dlouhý přejezd k tur. hranicím, tady spaní. Roman propálil o výfuk karimatku. Odpadl doprovod Tonda-Libor, závady na výzbroji. Zdraví vás hovada.

30.5.2010

18:16 Parádní den. 80km offroad přes hory do Orsovy. Pak přívoz do bg. Jsme tu zatím jenom 3. Doprovod snad dorazí. Dnes 450km

29.5.2010

22:33 Žáby kvákaj a my zkontolováni blonďatou policajtkou uleháme do spacáku. Zítra sv. Helena a směr Bulharsko a přechod Vidim.
20:06 Po ranním vyhnání kocovinky v doprovodu kluků na hranice, pak nudné hltání km. Teď Rumunsko, louka, pivo. Dnes 700km

28.5.2010

Tak jsme dorazili na Fajtuv kopec, cestou jsme podkali Tondu s Liborem a dojeli jsme spolecne. Cestou nezbytne kontroly kvuli srazu Hells. Pri druhem foukani uz mame svoje naustky, coz policajty rozesmalo. Chcije. SMS Standa

26.5.2010

Do odjezdu 54 hodin, v Kyrgoši vyjímečný stav, v Turecku nejdražší benzín, v Íránu není chlast, v Kazachstánu silnice a STEJNĚ SE TĚŠÍM. SMS Poubes

Kyrgyzstán 2010

Na motorkách k Hoře duchů - Kyrgyzstán 2010

Tohle o nás napsali v Kazachstánských novinách ve městě Aktobe (Akťubinsk).

Noviny se jmenují Diapazon

Klatovský deník

Na motorce do střední asie 1. díl Na motorce do střední asie 2. díl Na motorce do střední asie 3. díl Na motorce do střední asie 4. díl

Je půl pátý ráno.Nohy a záda bolejí,sražená pára kape ze stanu přímo do obličeje,žáby řvou jako šílený,ale mě to nevadí,jelikož jsem se zase nechal zlákat voláním dálek a vůní cesty.Tedy nevadilo,protože jsem netušil, co mě čeká.Ale to je to pěkný,že nikdo nevíme, co nás čeká a tak jsme pořád natěšený ať to má být slast nebo strast,ale to bych předbíhal.Takže hezky popořádku. Na výpravu jsme se pomalu začali sjíždět na kopci Fajťák u Velkého Meziříčí navečer 28.5.2010. Přijelo nás pozdravit i pár známých a tak zábava plynula do ranních hodin. Někteří nás ráno vyprovodili až na hranice Maďarska. Pak už následovalo jen nudné hltání kilometrů přes tuto placatou zemi.Z letargie nás vytrhla jen průtrž mračen u Szegedu a bruslení na jílu při hledání místa na spaní. Tady je nás ještě 7.Tonda a Libor mají v plánu jet s námi do Turecka a pak dál na Jordánsko. To pravý ježdění co mám rád začíná až tady v Rumunsku. Bereme to zkratkami a pěknými serpentýnami do Bozovici a pak off road přes hory do Orsovy. Jelikož nemáme podrobné mapy řídíme se instinktem a radami dřevařů na které občas narazíme.Stejně se nám ztratil defík s Kubou a Jirkou.A taky Tonda s Liborem se vydali vstříc vlastnímu osudu. Až večer po překonání Dunaje a zakempování v Bulharsku u řeky poblíž Montany nás dojede defík, kterému jsme poslali souřadnice.Libor napsal ,že jsou ve Svaté Heleně a pojedou si dál už po svých.No nedá se svítit! Že se nás budou snažit obrat na hranicích o peníze jsem věděl,ale že nás napálí hned bulharská pojišťovačka to mě bude dlouho ležet v žaludku. Odchytla nás v budce hned za čárou a že nutno platit taxu.Jak jsme byli zblblí dali jsme jí po 5ti euro a papír si přečetli později. Normálně nás zdravotně pojistila,mrcha! Po perných 450km se spí jako dřevo, takže na probrání se vrháme do řeky a vyrážíme dál vstříc našemu osudu. My motorkáři v sestavě Martin Pouba na KTM 950ADV,Standa Tikal na BMW GS1150ADV a moje maličkost Roman Sadílek Florian na BMW GS1150 se škrábeme do hor s úmyslem zkrátit si cestu národním parkem Vraca.Což o to, projížďka byla fajn a panoramata taky nadchla,ale po 100km jsme se vyloupli víceméně na stejném místě jako ráno.Kluci v autě trochu brblají,ale při svačině situaci odlehčí moje zjištění,že drkocání po horách a moje laxnost při kurtování bagáže má za následek kremaci jednoho pytle a zánovní karimatky v něm obsažené- důsledek kontaktu s rozpáleným Remusem. Takhle bychom cíle dosáhli jen těžko a tak zbytek dne trháme kiláky směr Turecko. Malé zdržení nás stálo vyzvednutí geokešky The sanctuary u vesnice Kasnakovo.Jsem rád,že kluci měli pro mou úchylku pochopení,jelikož to byla moje první zahraniční.Místo bylo perfektní i na spaní.Opuštěný památník s posezením a vodou.Kluci v autě už nás ale mezitím předjeli a tak je stíháme, abychom to zakempovali na louce před Svilengradem. Noc na prázdném zbytku karimatky,káva u starých známých ve stánku na hranicích a už jsme v zemi půlměsíce. Měníme peníze.Já jak jsem zjistil v blbym kurzu 1,4libry za 1USD.Kluci vedle dostali 1,52.Při 400USD jsem přišel o 13 litrů benzínu,kterej je tu pekelně drahej.Vychází to zhruba na 48kč/litr. Mýtnice jsou dost nacpaný a když najedete do blbého chlívku pro platbu předplacenou kartou, nezbyde než ujet bez placení a doufat.Kartu jsme pak koupili jednu a skoro celou dálnici nám procházelo projetí všech motorek v řade za jednu taxu.Jen jednou nás vyhmátli a museli jsme doplatit. Za Istanbulem se strhla ukrutná průtrž mračen a než bys řekl švec, naše oděvy s vyndanýma nemok.vložkami byly durch. Spíme v dešti u jezera Sapanca. Promáčený jíl nám dává zabrat i ráno.Ve všech svršcích co máme k dispozici včetně nanovlákna od firmy Nanospol se vracíme na dálnici E80,abychom z ní pak sjeli na D100 a konečně na žlutou směr Cankiri. Místní při čaji dost nechápou proč se pleskáme tudy a nejedem po hlavní.My si užíváme krajinu a minimální provoz a cesta nám při 110 pěkně ubíhá a spotřeba se ustálila pod 5litrů.Spaní na kamenitém leč nádherném místě u potůčku před městem Corum využíváme k očistě těla a svršků.Pivo a destilát k očistě duše. To,že neomylně směřujeme k východu neznačí jen šipka na GPS,ale i větší přítomnost vojáků a čaj na benzínkách zdarma. Silnice D100,která nás vede se dle čilého stavebního ruchu brzy změní na dálnici.Proto ji rádi často opouštíme a jedeme zkratkami po bílé.Na jedné z benzínek se setkáváme s Němcem na GS1200.Jede sám stejnou trasu.Vždycky jsem obdivoval tyhle osamělé jezdce.Najezdil jsem toho po světě dost,ale zatím jsem nesebral odvahu se na takovou cestu vydat sám.Ježdění by mi až tak nevadilo,problém vidím v mojí touze vymanit se ze sevření hlavní cesty a jet cestou necestou a to při plně naložený motorce a nepřítomnosti pomoci skýtá velký kus rizika a taky mě děsí představa samoty večer před spaním.No uvidíme snad někdy najdu sílu to vyzkoušet. Před spaním si v horách Poubes neodpustil mě s Kubou vytáhnout na pěší zteč hory nad bivakem.Mohli jsme se odhadem vydrápat okolo 2000m/nm.Odměnou byla koupel v bystřině a chladná noc, to je po parném dni moc fajn. Týden na cestě jsme završili opravdu náročnou etapou.Ujeli jsme 460km,ale naše zkratka přes pohoří Kurdistánu se ukázala být zatím nejhezčí,ale svým povrchem,převýšením,prašností,brody,množstvím zvířat a navigací také nejnáročnější.Hory jsou zde nádherné a i teď začátkem června ukazují bílé sněhové čepice.