Vietnam 2011

SMS-ky a Maily z cesty po Vietnamu... :

1.12. 2011, 08:00

Takze pokoj vyklizenej,bagly zbaleny a ted uz jen trideni zazitku a cekani do pulnoci na odlet.Tady je poledne,takze trochu vopruz,ale to uz prezijeme a zitra rano pristaneme snad v poradku doma.Tim se s Vama louci z Vietnamu Sadilek a Bigi.

30.11. 2011, 08:39

Zavadu se vcera podarilo odstranit.Ridic autobusu nam privezl jiny stator.Rano byla prutrz mracen.Cestou do Hanoje mi dosel benzin,protoze jak jsem zjistil az ted rezerva na kohoutu je odstranena.Mira nastesti jeste mel jak jsem ho tahnul,tak jsme 0.5l prelili.Najit pujcovnu byl taky orisek,nebot jsem si ji opomel ulozit do gps,ale podarilo se a motorky uz jsou vraceny a my uz jsme v hotelu za 120kc na hlavu primo ve starem meste.Trocha hadani nam zajistila i proplaceni oprav po ceste takze vse je ok a my jeste zitra pocourame po city a 1.12.2011 odlet do ceske kotliny. Sadilek Bigi.

27.11. 2011, 14:31

Tak se zase hlasime .Dnes z Binh Minhu.Po trech dnech stravenych v nar.parku Cat Ba,kde jsme podnikli dost narocny tripy po pralese i mori jsme opet na ceste.Tentokrat jsme to vzali na jih.Cesta byla v pohode,ale vecer zase stavkuje Mirovo motorka.Takze na lane do hotelu a zitra najdeme servis.Uz se nam to krati. Sadilek Bigi.

25.11. 2011, 08:12

Takze po uzasnych horach jsme se rychlim tempem dostali na pobrezi do Ha longu.Jeli jsme v desti,ale slo to.Dalsi den nam proprsel,ale vyuzili jsme to k seznamovani s terenem a gastronomii.Dnes jsme se dostali starym zrezivelim privozem na ostrov Cat Ba.Uz jsme tu neco pojezdili a je to tu super.Byli jsme v jeskyni co pouzivali za valky jako nemocnici.Mame v planu tu nejakej den pobejt a poradne to tu proskoumat.Zitra asi pesky do nar.parku.Zatoka je taky pekna.Motorky uz mame vyladeny,docela skoda ze je za par dni vratime.Tak se tam osirejte.My zdravime z tepla. Sadilek,Bigi

20.11. 2011, 18:40

Jdeme spat.Pozili jsme koralku z nalozenyma hadama 2 druhy a jeste neco s cmelakama ci srsanama.Nebylo to poznat.Nechutnalo to ale vubec zle.Prej je to dobry na prut.Jen nerekli jak dlouho nam to vydrzi. Sadilek Bigi

20.11. 2011, 10:57

Tak jsme dosahly nejsevernejsi misto nasi cesty.Meo Vac.Motame se tu druhy den a je stale na co koukat a kam jezdit.Dnes byl trh a to je panecku mazec.Jen zviratkum se to asi moc nelibi.Ochutnali jsme take neco z kotliku.Vcera jsem mel mensi opravu.Upadla stupacka a spojkovy lanko.Jinak uz s tema vranama jezdime docela nesmysly.Kamenity kozi stezky,vyjezdy,ze Mira vcas nepridal a musel bezet vedle motorky.Stane se nam to bud nepresnou mapou,nebo proste zabloudime a nechceme se vracet.Zitra budeme hory opoustet a stacime se na jiho vychod k mori.Chteli bychom tam dojet za 3dny. Sadilek Bigi.

17.11. 2011, 08:42

Jsme ve meste Bac Ho.Vzali jsme drazsi hotel s internetem abychom se s Vami trochu podelili o fotky.Zitra do neznama po bilejch cestach,snad se neztratime. Sadilek Bigi

16.11. 2011, 15:27

Tak dnes byl necekane krasny den.Motorky slapaly a my podnikli off roadovou vypravu.Brody,bahno,kameni a do toho velice prijemni vesnicani,takze 120km jak ma byt.Brky navigace maka,ale mapy jsou hodne pofiderni,ale da se podle toho orientovat.V Hanoi to makalo squele,ale tady uz je jen hlavni,jinak nic.S papirovyma mapama to neni o moc lepsi.Ted jedeme na cca 3dni do nejmene frekventovane oblasti Vietnamu tak to bude proverka navigace.Jeste ze jsme vzali Minsky,protoze maji najezd na nadrz okolo 300km,na tech skutrech je nadrz na 4l.a to by byl problem.Jinak je nam tu fajn.I tady v Sape je pocasi perfektni.Koukal jsem na LC8adv a asi mame kazdy jine priority co se jezdeni tyce.Jeden tam mele neco o holkach a druhej Vietnamec se divi,ze tu maji taky zbozi co on. No hosi tomu se rika podpora.No nic my ted asi nic psat nebudem protoze budem mimo,ale uzijem si to. Klouby uz se vytahaly jen prdel boli. Pro televizi Holub Sadilek a Bigi.

16.11. 2011, 08:04

Neskutecne. Sotva jsme prisli z mesta byl tu chlapik s opravenym Minskem.Generalka prevodovky trvala tedy jen 3 hodinky.Platili jsme 350kc.a je domluveny ze nam to v Hanoji proplati.Dnes jedem na pruzkum okoli.Sapa je turisticke centrum a tak je tu vse drazsi.Ubytovani teda ne,to stoji 90kc na hlavu,ale jidlo a ostatni,ale zase se tu da sehnat vse od znackoveho obleceni pres pizzu az po palacinky ktere jsme s chuti posnidali.Po tech dnech na polivkach to bylo prijemne zpestreni.Vcera jsme si koupili predrazeny uzeny a klobasy na trhu. Klobasy se teda nedali,samej luj.Hnus velebnosti. Sadilek Bigi.

15.11. 2011, 11:12

Tak jsem po delsi dobe na netu.Mame za sebou asi 1000km.Dnes jsme dojeli do Sapy,no dojeli.Dotahl jsem Miru na lane pres to hrozny paso co sem vede.Vysypala se mu prevodovka.Jinak to bylo do ted v pohode.V Dien Bien Phu jsme spali 2noci a poradne prosmejdili bojiste.Ve vyberu jidel se uz taky zdokonalujeme a vc cenach uz se orientujeme.Mame za sebou i nejakou tu off road odbocku.Dnesni a vcerejsi etapy byli az na ten defekt super.Nejvyse jsme se dostali 1975m/mn.Na dnesek jsme spali ve 1650 a v noci byla pekna kosa.Motorku si odvezl nejakej agent,tak uvidime jestli to spravi nebo daj Mirovi nejaky jiny peklo.Moje velky telo si spatne zvyka na rozmery Simsona,ale uz se to lepsi.Vcera jsme zvladli 250km. Zdar doma Sadilek a Bigi. 11.11. 2011, 15:22 Dnes 200km.Mira upadla pristrojovka a pretrzenej primar a rozpadly kolecko.Pri oprave zjisteny rozpadly lamely a absence oleje.Za tmy jsme dorazili do Son La.Taky jsme odbocili na zlute znacenou cestu asi na 60km.Vime ted ze na bilou se s temahle peklostrojema ani nebudeme poustet.Studena nasekana slepice je pekne hnusna.Zato ceny tu jsou mnohem privetivejsi nez v Hanoi.10 bia hoi za 45kc. Hotel pro dva 180kc.Tak nazdar.

10.11. 2011, 11:07

Ahoj vsichni. Minsky mame.Jsou to pekelny stroje a nakonec jsme je museli vzit v ty prvni pujcovne.V hotelu to jaksi neklaplo.Pres Hanoi to byl masakr.Ted jsme v Mai Chau uz v horach asi 150km od Hanoje.Motorky zatim jedou.Dali nam pytel dilu vcetne zapalovani,spojky,retezu atd.Tady uz to zacina byt zajimavy.Jsou tu slusny stoupaky.Pocasi je super.Dobry je,ze si od nas zapomeli vzit zalohu na zniceni stroju,takze mame dolary na cestu.Chteli totiz 500$ na hlavu.Tak to konecne zacalo,prdele na tom prkne trpi fest.Zdar a silu.

8.11. 2011, 15:12

Zdravime z Hanoje.Let byl o 2hod.opozden a polaci jsou pekny skrti,za pivo i vino se u nich v letadle plati.Nenechali jsme se na letisti zblbnout a dostali jsme normalni cenu za taxi.Hotel co jsme meli vyhlidnutej byl plnej,ale operativne mame jinej a taky peknej za 500000dongu na 2noci za oba.Pocasi je zatazeny a obcas mrholi a je 26.Zitra vyrazime shanet motorky a pozitri vyrazime na zapad. Vybral jsem z bankomatu 11500000 dongu a ubylo mi 9000korun.Takze kurs za dolar je asi 20000. Jdeme na pivo.Zatim se mejte.Sadilek a Bigi.

2.11. 2011, 17:31

První info z cesty je,že nikam neletíme.Zrušili nám let.Náhradní spoj poletí 7.11.2011 a návrat bude 6.12.2011,takže budem muset předělat víza.Ach jo!!Klukům v Peru se to sere a teď nám taky.To to začíná! Sadílek

MOTOEXPEDICE VEITNAM 2011

Veitnam 2011

Vietnam na dvě doby

Řítí se na nás záplava skútrů,všichni troubí,kličkují,telefonují,jsou přeložený a nakonec to skoro vždycky vyberou. Jsme v Hanoji,hlavním městě Vietnamu,kam nás vyplivlo letadlo po 12ti hodinách letu z Varšavy. Obtěžkáni milióny dongů v kapse sedíme u pivka na rohu ulice a s obavami sledujeme šrumec na silnici. Velkou naději,že se odsud dostaneme na motorkách ve zdraví si nedáváme.Jediný klad je,že se tu jezdí převážně vpravo,i když ani to není nepřekonatelné tabu. Ráno nás čeká úkol z nejdůležitějších,sehnat pro nás motorky.Naše jsme totiž letos nechali doma a když jsem tuhle akci připravoval nechal jsem se inspirovat těmi, kteří tu byli před námi a na půjčených strojích tu podnikli i opravdu dlouhé tůry.Výběr je ale trochu kámen úrazu.Japonci s obsahy 250ccm jsou nesmyslně drahý.Skútry, byť na velkých kolech nechceme,to už by byla velká degradace a tak naše oči stále častěji sklouzávají na starodávné křivky běloruských Minsků.Tyto stroje podobné legendárnímu Simsonu šmrncnutému Mzetou tu byly v dobách minulých králi silnic.Teď tu jejich prapor drží už jen pár horalů a to málo dobrodruhů,kteří se nezaleknou stáří,poruchovosti a vzhledu těchto 2taktních 125tek.Na rozmyšlenou jdeme do muzea války.Expozice nás utvrdila v tom,že co je starý nemusí být zákonitě tak špatný a je rozhodnuto!Jen trošku koketujeme s cenou a zkoušíme i jiné nabídky,ale nakonec volíme zavedenou půjčovnu a v poledne 10.11.2011 naloženi bagáží a náhradními díly vyrážíme do víru velkoměsta. Ze sedla motorky je na věc pohled trochu odlišný než z kavárenského křesílka.Kličkujeme s davem a gps nás směřuje k výpadovce č.6 na Mai Chau.Čím víc se vzdalujeme metropoli provoz řídne a nervozita opadává. Motory začínáme držet v těch správných točkách,náklony v zatáčkách se začínají zvětšovat a chabé bubínkové brzdy už nám stačí párkrát odhalit svou nevelkou sílu. S ubývajícím světlem se ubytujeme v hotelu a jdeme na jídlo.Pro holky v jídelně jsme dost exoti a vrcholem jejich zábavy se stává naše exhibice s hůlkami při konzumaci velice chutné nudlové polévky.Vesnička je malá a tak místo procházky ještě zapadneme do krámku,kde točí z tanku oblíbené pivo bia hoi.Je to nefiltrované slabé pivo, jehož cena je podobná ceně pitné vody z kohoutku u nás.Radost z toho,že cesta začala s námi oslavuje pár místních pijáků a my se neuváženě pouštíme do přestřelky pití na ex,což je zde dost oblíbená taškařice. Ráno je nám všelijak a navíc mi nechce jet motorka.Řeším to jízdou se zamačklým přeplavováním a problém se záhy vyřeší sám.Míjíme první vážnější nehodu,kdy se srazili dva skůtraři tak dokonale,že je rozmotávají snad do dnes. To,že jsme zde zatím zelenáči se projevilo při oběde.Studená slepice rozsekaná na kusy a miska polívky byl dost nechutnej kulinářskej zážitek a paní se asi dost divila,že jsme nedojedli. Na zkoušku odbočujeme z hlavní a testujeme kvalitu vedlejších cest.Drkotání šutrama nevydržela Mírova přístrojovka a prvně opravujeme.Servisy Xe máy se nachází fakt všude .Jak jsme se měli možnost přesvědčit tak si v nuzných podmínkách dovedou poradit se vším a navíc vás pohostí čajem a nabídnou šluka z bambusové vodnice. Do Son La přijíždíme asi hodinku před soumrakem.U hotelu zjišťuju,že parťák za mnou není.V chatrném rozklepaném zrcátku jsem ho viděl naposledy při vjezdu do města,otáčím a jdu ho hledat.Míra stojí hned na začátku města a diagnóza prasklého primáru se rozšiřuje o prasklé kolečko na klice.Což o to řetízek vezeme,ale kolečko né.Mechanik se na chvíli ztratil,aby se za pár minut objevil i s kolečkem.Měníme i lamely spojky,které toho mají taky dost a za tmy se přesunujeme do hotelu.Pokoj nás stál asi 90kč na hlavu a ráno se vydáváme k prvnímu vrcholu naší cesty,kterým je město Dien Bien Phu.Tam se odehrála v 54tém klíčová bitva za nezávislost na Francii. Na to,že jsem se svou postavou v těchto končinách neobvyklý si začínám zvykat.Trochu mě vykolejil maník výzvou, abych zvedl pytel kukuřice.Hodil jsem ho na rameno a rázem jsem byl oblíbencem vesnice.Na váhu jsem jim ale raději nelezl,byla jen do sto kilo a nemusela by přežít. Všímáme si,že se tu Vietnamci trochu změnili.Ženský nosí vlasy do drdolů a mají barevné kroje.Obživu jim zajišťuje zemědělství a výroba šperků z plechu.Plody se suší přímo na silnici a domácí zvířata pobíhají všude. Dien Bien se nám líbí a víme,že zde zůstaneme 2 noci.Na kopci,kde zahynula většina francouzských výsadkářů, kteří chránili základnu jménem Beatrice je dnes monumentální památník.Zbytek města a okolí si necháváme na zítra. Štěstí nás potkalo jak jinak než u piva.Náš rozhovor neušel uchu místního chlápka,který se nám představil jako pardubák a dal nám neocenitelné tipy na výlet po okolí a na kopce kde operoval generál Vo Nguyen Giap se svým dělostřelectvem. Nazítří jsme nalehko vyrazili objevovat artefakty bitvy.Postupně jsme navštívili starý most,torzo bunkru velitele dělostřelců Pirota,který tu spáchal sebevraždu a hlavní velitelský bunkr se zbytky výzbroje francouzů. Potom jsme se zapadlou silničkou vyšplhali do okolních hor.Našli jsme jen další památník.Jak tam tak zklamaně přešlapujeme ,lidi co tu bydlí v baráčku na nožkách nás zvou na čaj.Bylo to velice příjemné a kořalka z rýže tekla proudem,až jsme to museli zarazit.Trochu stínu na pohostinnost vrhla ztráta Mírovo rukavic,které nechal na motorce. Jen náhodou jsme jeli ještě o kousek dál do slepé ulice,a teprve tady je skrytý nijak neznačený skanzen bojovníků Vietminhu včetně hlavního bunkru.Celé ležení je dost rozlehlé,moc zajímavé a pěkně udržované. Pochopil jsem,že hlavní podíl na vítězství měli kromě velké přesily mužstva asi 5:1 také místní lidi,kteří dokázali dostat pralesem do kopců rozebraná děla a to především za pomoci jízdních kol. Kupodivu tu lidé vůči nám neprojevují žádnou aversi,ba naopak se s námi ochotně dělí o svačinu a pořád se smějí. To je balzám na duši a hlavní rozdíl,proti zamračené a sebestředné Evropě. V jídelnách už nás nepřekvapuje,že na toaletu chodíme často přes obývák,kde se učí děti do školy,nebo že je záchod přímo v kuchyni.Vesměs tady totiž lidi pracují a zároveň bydlí.Naopak nás trochu vykolejilo množství lidí,kteří spí jen tak na ulici na kartonech a zabalení do deky. Opouštíme tohle mystické místo a jedeme na sever do Lai Chau.V údolí řeky je čilý stavební ruch a náš cíl je, zdá se už dávno pod hladinou přehrady.Vydavatel naší mapy o tom nejspíš nemá ani tušení a tak svůj omyl zjišťujeme až při zastávce na výborný ledový čaj.Vracíme se tedy a hledáme odbočku na Sin Ho.Po pár neúspěšných misích na místní polňačky,které nám však poskytly překrásné výhledy a off road vložky jsme našli tu pravou.Vine se pořád vzhůru a pro nás je to příslib na dni následující.Samotné město už tak idylické není.Bahnité kaluže a díry nás dovedou do centra.