Aljaška 2009

SMS-ky a Maily z cesty po Aljašce... :

30.7. 2009, 19:44

Zdravím všechny a hlásím návrat z výletíku na Aljašku. úžasná příroda, medvědi, losi, sobi, bizoni, pižmoni, ale i průsery - zadřený motor, zlomená klička, nehoda s cyklistou. Ujeto na otorkách 13 500 km. Cíl - Prudhoe Bay - Dead Horse dosažen - prostě Beaufortovo moře. Takže expedice úspěšná s puncem zranění. Mějte se. Poubes

25.7. 2009, 05:48 (sms od Standy)

Motorky nalozeny v kontajneru, ujizdeji vlakem smer Montreal. Diky perfekne fungujici spedici. Meli jsme cukani, nechat si je tady na pristi rok. Benzin vyjety, penize utracene, tim nase vyprava konci. Vsem dik za podporu

22.7. 2009, 23:08 (sms od Standy)

Pomalu se courame po malych silnickach k Vancouveru. Teplota stale 35 stupnu, ty fusekle do lyzaku jsem ani nepouzil. Opet mijime lesni pozary. V patek chceme nalozit motorky. Jeste musime navstivit nejakou mycku, ale pochybujem ze to pujde umyt.

22.7. 2009, 08:44

Ahoj, projíždíme parky před Vancouverem,je to paráda!máme dost času, až v pátek nakládáme motky. Kuba nám nechal auto, že si pak pro něj doletí. Spali jsme u jezera Syffilis a je vše OK. Čau Martin

19.7. 2009, 04:46

Vcera vecer jsme se potkali s Karlem a druhy den jsme se opet rozdelili. Ve slozeni Poubesove,Standa a kluci v aute,jsme dojeli do Edmontonu. Stanujeme u Kuby na dvore. Konecne zacalo prset. Konzumujeme Rajskou,Prazdroj a jine pochutiny. Prijel Jenda a Fanda s manzelkama, tak diskutujeme. Zitra nas ceka rozlucka s mistnaky a zaroven pruvodci. A pak prujezd skalistych hor.Zdravim vsechny

18.7. 2009, 16:03

Ahoj všichni, s klukama jsem mluvila včera a jsou v pohodě. Martinův obličej se dobře hojí, už zase jede na motorce. Zítra už budou v Edmontnu.Všechny vás ,co znám i neznám, zdravím. Pavla

17. 7. 2009, 18:17 (sms od Standy)

Chteli jsem vcera prejet do Hyder na ledovec, ale Kanadsky celnici nam rekli, ze nas tam pustej, ale zpatky uz budem muset mit vizum. Takze diky Dzamilo. Slo o 60 KM. Tak jsem to vypustili. Jeste ze jsme prejeli s aljasky hranice den predem nez viza zavedli. Slamak si rozbil telefon.

17.7. 2009, 05:31 (sms od Standy)

Tak konecneme, mame signal, nekteri. Jsme asi 150 Km od Price George. Poubes uspesne leci popaleny oblicej, jizdou na motorce a strhavanim strupu. Vydrzel v aute jen dva dny. Zatim mame najeto 11 tis. km.

14.7. 2009, 21:57

Dnes tel.hovor z budky, jinak není signál. Situace cestovatelů opět dramatická. Velkýmu Martinovi bouchla do obličeje rozpálená konzerva s potravou. Na oko už vidí/stalo se to před dvěma dny/, ale obličej má "na kaši", samý puchýř, strup atp. Mluvila jsem i se synem, není mi z toho nejlíp. Na motce Martina jede Petr, Martin v autě. Už aby byli doma!!!! Směřují do Edmontnu, kde část končí, ostatní točí na západ směr Vancouver. Všechny vás zdravím s přesvědčením, že příště leda do Třeboně, jinak jen přes mou mrtvoulu! /to asi tak dopadne, protože to nevydržej, ale aspoň bude "čistej vzduch"/.Pavla

11.7 2009, 14:05

Cestujeme dále jak se dá, Dnes půlka výpravy z Whittier do Valdez lodí, a my nemajetní oklikou 600km přes Anchorage.Všechny zdravíme. Martin s ostatními cestovateli

11.7. 2009, 12:14 (sms od Standy)

Dnes jsme dojeli do Whittier tunelem po vlakovych kolejich, zdalo se nam 180dolaru za dve hodiny trajektem moc. Navic jede az rano. Honza, Fanda, Jarda a Slamak zustali. Zbytek jede okolo. Zitra se sejdem. Jarda si po dvou dnech leceni klicni kosti vede skvele na motorce. Dnes spime v horach.

10.7. 2009, 14:02 (sms od Standy)

Dnes,nasteva Homer a dojezd do Seward, dnes mame 670Km. Klasika komari utoci. Honza Linek, jako pruvodce funguje na jednicku. Vse OK.

9.7. 2009, 13:51 (sms od Standy)

Dnes jsme ujeli 600Km, jsme v Anchorage, XRko maka. Poubesove meni olej. Cestou probehla koupacka v ledove rece. Od Fairbank se tahnou lesni pozary, vsechno v mlze.

8.7. 2009, 14:12 (sms od Standy)

Tak Martinovo XR vrci a zitra pokracujem smerem Anchorage. Chtel bych vsem podekovat za podporu. Hodne nam taky pomohl Mira Matejka, timto se omlouvame za ruseni v nocnich hodinach. Drste palce Standa

8.7. 2009, 10:39

Cestovatelé po Aljašce si udělali výletík za polární kruh/zážitky fantastický/,mezitím došly náhradní díly na Marťasovu motku, podařilo se opravit. Teď šli spát /bydlí u nějakého známého a prý je moc hodný/a ráno vyrazí směrem na Edmonton. Jinak kluky potkaly nepříjemnosti o nichž nemám psát, nechť si každý sdělí sám osobně.

7.7. 2009, 14:45

Ted jsem přijeli do Fairbanks, jdem spat. Rano jedem pro díly na Martinovo motku. Jinak byly komplikace, Jarda si zlomil klíční kost, Slamak usnul a skočil do příkopu. Já jsem cestou zpátky urazil druhý kufr o značku. zdravim L.

7.7. 2009, 14:19 (sms od Standy)

Tak jsem si vcera s Poubesema dali cestu zpet 430Km v terenu za 3a pul hodky. Udelali jsme si osobni rekord :). Poubes odstranil zavadu, zjistil ze natankoval naftu. Ja jsem urazil prozmenu druhy kufro znacku, ale ustal jsem to. Nekteri meli sevreno, nekteri si to uzili jenom Slamak si usnul a vystartoval ze silnice. Ale je OK. Jarda si zlomil klicni kost a dojel v aute. Auto prestalo dobijet tak dojeli v pet rano. Alespon pomohli vycerpanemu japonci na kole. Jinak bez problemu. Dnes jsme zpet v Fairbanks.

6.7. 2009, 09:55

Dorazili jsme k Beaoufortovu mori, zatím jenom Standa a my. Cekáme jestli dorazí zbytek. Ozveme se za dva dny z Fairbanks. Martinové

6.7. 2009, 02:13 (sms od Standy)

Zdecimovana cast vypravy ve slozeni Poubesove, Tikal dorazili do Dead Horse. Poubesovo KTM na hranici pojizdnostni. Smrdi, strili, nejde bez sitice. Poslednich 100 Km jsou kvanty jilu a sterku. Skoro 450 Km bez benzinu. Masakr cekame na ostatni.

3.7. 2009, 19:07 (sms od Standy)

Zdary, je tu 9 hod. a my vyrazime dosahnout severu. Nebudem ted mit 4dny spojeni se svetem. Dame o sobe vedet hned jak se vratime do Fairbanks. Jo a zdravime extra Sadocha.

3.7. 2009, 04:42

Takze,dnes cely den jezdeni po servisech s vyndanym motorem. Koupili jsme pist valec a ted pulime motor aby se vycistil od necistot od zadreneho pistu. Mame spankovy deficit, ale budem se to snazit dnes dat do chodu a brzo rano vyrazit. Drzte palec.

2.7. 2009, 15:31 (sms od Standy)

Vcera 20 mil pred Fairbanks malej Martin zadrel svoje XR. Nakladame ho na auto a nastesti jsme sehnali utociste u Katky znamych. Ted je tady pulnoc, pan PAT nam smazi zebra a NIKOL jeho dcera nam pere tuny spinaveho pradla. Poubes meni olej ve svoji oranzade. Rano jdem hledat servis a pak se ukaze.

2.7. 2009, 13:27

Ahoj všem, kluci překročili hranici, jsou na Aljašce. Medvědů dostatek, potkali i grizlici s mláďaty/brrr/. Bílé noci, horší spaní. Martin jr.zadřel motor, jak můžou přehlédnout absensi oleje? No snad nedaleký servis pomůže. Tak krom tohoto problému, je vše v pohodě.

2.7. 2009, 06:34

Ahoj přeposílám včerejší sms od Stanďoura 1:30 Teď jsme zastavili v Toku, chceme dojet dnes do Fairbanks. Mame to ještě 300 km. Vjižděli jsme vrchem hor do Aljašly, 200 km šatolina.

1.7. 2009, 23:18

Vcera vecer prohlidka Davsonu,otrlejsi si dali drink s lidskym palcem. Prekrocili jsme hranice na Aljašku po TOP OF THE WORLD HIGHWAY. Míříme na Fairbanks. Počasí překvapuje 20stupnu. Hltáme tuny prachu. Včera bylo 25,nebe bez mracku. Obedváme v Chicken a valime dal. Standa

30.6. 2009, 22:35

Ahoj všichni, co vás zajímá, jak si vedou kluci na akci Aljaška. Dnes po několika bezsignálových dnech telefonát, který se údajně zdařil jen z tel. Martina jr. Kluci jsou cca 200 km od Dosnu /Dawson/ jestli jsem dobře slyšela, jsou v pohodě, žádný problém. Martin jr.umí bravurně startovat motku, počasí se z polohnusna změnilo na celkem pěkně. Toť prozatím vše, další info za dva až 3 dny, to snad bude signál. Všechny vás zdravím Pavla

27.6. 2009, 21:13 (sms od Standy)

Vcera vecer, jsme zakempovali na Bear Lake, komari jak vlastovky, zima asi dva cm (asi C /celsia/).Rano vyrazime smer Dowson Creak v deseti a peti stupnich. V poledne jsme projeli kolem Okm Alaska Highwai. Tim vse znovu zacina. Sestava se nam rozrostla, takze pro upresneni : Jan Linek, Jarda Singer a Frantisek Peterka.

26.6. 2009, 22:24 (sms od Standy)

Byl jsem mimo signal, proto pisu az dnes (u nas 22:24 poznamka editora), vcera jsme dali 200 km off roadu kanonem Fraser. Mam za sebou lechci pad, pouze jsem utrhnul kufr a pak jsem jeste pichnul. Podkali jsme 2 Lidi, 2ve lisky a 3 medvedy. Dnes jedeme na Price George , pocasi super. Karela zmerili 150KM/H, chteli 360dolacu, nakonec to ukecal na 0dolacu :). Cau STANDA

23.6. 2009, 23:20

Dnes ráno vstáváme v sest hodin a jdeme s uplatkem v podobe koblizku na spedici, mimochodem pres cele mesto,kde se dozvidame ze na vlaku je x konteneru a az dojde rada na nas zavolaji.V poledne konecne prichazi ocekavany telefon s prikazem donest dokumenty od motorek na celnici a ve tri hodiny mame hlasku ze dve motorky jsou jiz venku,za hodinu tam mame byt.Takze zkontrolujem skody a rozdejchame ty nase vrany. Mame zaplacenou jeste jednu noc,takze zitra rano by jsme meli konecne vyrazit.

22.6. 2009, 17:23

Včerejší den jsme celkem promrhali a jen k večeru jsme v sousedním parku s místními házeli talířem, což mělo za následek můj rozražený nos. Chvíli mi totiž trvalo. než jsem pochopil, že talíř se do úst nechytá. Dnes od rána jsme byli aktivnější a na kolečkových bruslích objeli Stanlye Park. Tady jsme s Mírou byli jako ryby ve vodě, ale i Poubes jr se Slamákem překvapili. Akorát Tácek před půjčovnou hodil ukázková záda. Ještě nás dnes čeká návštěva Čínské čtvrti a místní uřvané hospody, kam bohužel Martin nemůže ani vkročit, protože mu ještě není 19 let.

20.6. 2009, 11:04

Ahoj, pristali jsme ve Vancouveru, zdarne se potkali s Kubou a ubytovali se v lacinem hostelu podobnem kasarnam. Nezbyva nez cekat na kontejner do utery. Celnici v Montrealu zdrzeli motorky cely tyden. Cau Martin a Martin

19.6. 2009, 09:13

Výprava se v samých začátcích zmítá v problémech.Kontejner s motkama nabral zpoždění a zrovna tak i letadlo z Vídně. Proto jsme nestihli let do Vancouveru a ztrávili tak noc včetně servisu v hotelu. Stejně bychom museli čekat v Kanadě a za svý. Možná by to mohlo uletět ještě jednou.........

MOTOEXPEDICE ALJAŠKA 2009

Promo Aljaška 2009

Jezte Losy - 12000 vlků se nemůže mýlit

16.5.09

Tak se rok s rokem sešel a Poubes upekl Zájezd na Aljašku. Ráno jdu do garáže,startuju svoje naložené BMW a jedu k Poubesům.Tady se scházím se zbytkem výpravy ve složení : Martin Pouba KTM,Martin Pouba ml.Honda XR,Karel Kalaš KTM,Martin Sláma KTM,Roman Štastný KTM,Standa Tikal BMW GS ADV a Míra Matoušek,který pojede s Kubou autem.Dále se zúčastní Petr Procházka,který pracuje a vzhledem k tomu , že pojede také jako podpora autem,nic se neděje. Cestou v Kanadě se k nám připojí Jan Linek Kawasaki KLR, Jarda Singer na KTM a František Peterka na Kawasaki KLR. Nakládáme motorky do kontejneru a doufáme, že se s nima shledáme za měsíc ve Vancouveru.Při nakládáni si Slamak staví svoji naloženou motorku centrálním stojanem na nehet palce u nohy,aby si pak vytvořil osobní rekord v běhu o jedné noze.S úpěnlivými výkřiky: “To bude dobré hoši!!!”,běhá po dvorku až do úplného vyčerpání.Jinak nakládka proběhla bez dalších komplikací. Vracíme se k Poubesovi domů.Přijíždí Sadílek s Ivetou,aby nás podpořili.Díky této dobré sešlosti se dostáváme v místní restauraci ALL KAJDA,kam jezdíme pro pivo,na tabuli cti.S rekordní útratou v nejkratším čase 3000kc za pivo.Seznamovací večírek účastníků zájezdu pokračoval až do nočních hodin,než nás Peklo rozehnalo.

18.6.09

Dnes odlítáme z Vídně do Vancouveru.Ještě minulý týden jsme zjistili,že si náš kontejner odstavili celníci v Montrealu k prohlídce.Tím pádem se kontejner opozdí o týden a ještě budeme muset zaplatit 1000dolarů.A aby toho bylo dost Roman Štastný oznámil,že z rodinných důvodů musí zrušit cestu.A pokud to půjde,dorazí za dva týdny,pojezdí si sám a pak se s námi vrátí.Roman nás odvezl na letiště,kde čekáme na zbytek.Okolo poledne doráží Brněnská klika a chystáme se k odletu, já zjišťuju že jsem nechal v autě mikinu.Naštěstí byl Martin pohotovej a říká,že ji vzal.Hned na to se nám ztrácí Petr v letištní hale a setkáváme se až na odbavení.Nakonec startuje let směr Londýn,kde přestupujeme s 50ti minutovým spožděním,což má samozřejmě za následek,že letadlo uletělo.British Airways se zachovali skvěle,dávají nám náhradni let, hotel a lístky na autobus.Nastává pětihodinový boj o zavazadla.Míra bágl dohledal,ale Peťovo není.Posílají nás od prepážky k přepážce,jako horkej brambor,nikdo neudělá víc,než musí.Nakonec máme přijít ráno ověřit,jestli Peťovo bágl bude ve Vancouveru.Problém byl,že druhý let je s Air Kanada,ale vše dobře dopadlo.Po devíti hodinách letu přistáváme ve Vancouveru,kde nás vyzvedává Kuba a jeho kamarád Standa.Jedeme na hotel a dozvídáme se,že kontejner ještě nedorazil,snad za čtyři dny.Musíme se nějak zabavit,jdeme do Stanley parku,kde půjčujeme kolečkové brusle a jdem objet poloostrov,je to 8km.Karel nám hned na začátku předvedl exceletní výjezd z půjčovny tzv.nohama napřed.Večer si krátíme návštěvou místního zařízení s pivem.Jen v Kanadě je zákon,který zakazuje kouřit ve všech veřejných prostorách a šest metrů od všech dveří. Vybíháme si ven a už jsme v obležení žebráků,jedni nabízí,že nám řeknou vtip za cigáro,jiní sbíraj odhozené vajgly. Je to nářez.Je pondělí a máme další problem-na mě vlivem klimatizace v letadle leze nějaká chřipka,dávám si Coldrex a jdu se potit.Kuba zjišťuje, že mu odtahli auto.Takže 120 dolarů pryč.Parkoval u Standy v garáži,ale nepřečetl si,že návštěva smí parkovat max.24 hodin.Jinak musí mít speciální povolení.Další den jdeme na celnici zjistit jak to vypadá s motorkama,ověřují nám platnost pojištění, které jsme museli vyřizovat už doma poštou.Nechtějí věřit,že nám platí do Kanady i USA,nakonec jim nezbývá než kývat,že platí a motorky budou zítra odpoledne.

24.6.09

Včera jsme dostali stroje,zapojili baterky a šli to oslavit.Stáňa nás vzal do hospody v českém stylu,kde k pivu dostáváme desetilitrový kýbl buráků a dochází nám,proč jsme se od vchodu brodili v burákových šlupkách.Prostě se všechno hází na zem.Konečně vyrážíme po Canadian Higway v pět odpo.dorážíme k jezeru Dawning Lake cena kempu je 15dolarů za site-plac pro všechny.Připojují se k nám kluci Honza Linek a Jarda Singer.